Координатор відділу маркетингу компанії Lenovo в Україні Марина Дорошенко розповідає про те, як правильно знайти підхід до нових поколінь співробітників.
[Expert_block id = "107"] [/ expert_block]
Мілленіали з юності користуються інтернетом, а генерація Z - вже повноцінні представники Діджитал-епохи. Як результат, обидві групи спілкуються, знаходять рішення та роблять все по-іншому: не так, як їхні батьки з покоління Х або бебі-бумери. Звідки я це знаю? Я одна з них. Тому скажу, що відповіді на всі питання ми спочатку шукаємо в «Google». Ми обираємо комунікацію в месенджерах замість пошти. Ми не сприймаємо традиційну ієрархію, коли вказують, що робити, і взагалі наші очікування від роботи та особистого життя абсолютно відрізняються від інших поколінь.
Мілленіали у віці до 39 років та покоління Z сьогодні складають близько 40% всіх трудових ресурсів на планеті, і кожен рік цей показник зростає. Як наслідок, нова генерація співробітників трансформує робочі місця під власні потреби. Однак нерідко позитивні зміни спрощують до перекручених ідей, наприклад, впроваджують «ігрові години» на роботі. Цей суперечливий підхід до організації праці родом з Кремнієвої долини, де молодь створює стартапи, цілодобово працює над інноваціями та майже не має особистого життя. Щоб залучити найкращих фахівців, компанії пропонували величезні бонуси. Наприклад, британські фірми оплачували житло в італійських віллах, а азіатські стартапи запрошували жінок стати «матерями» для розробників-чоловіків.
Але часи, коли екзотичний напій комбуча або крісла-мішки вважалися корпоративною культурою, давно позаду. У 2020 році для прогресивних співробітників це вже не перевага, адже те, чого хочуть мілленіали та їх наступники, трохи глибше. Згодна, що нове покоління працівників на перший погляд може здатися дещо несерйозним і самовдоволеним. Однак багато хто з нас (може, навіть більшість) цілеспрямовані та відповідальні, і те, що ми шукаємо в роботі, далеко від легковажності. Я це помічаю як серед своїх друзів, так і серед колег.
Чого мілленіали очікують від роботи?
Мілленіалам важливо мати у своєму розпорядженні пристрої, які їм потрібні для інноваційної діяльності. СEO міжнародної аналітичної компанії з дослідження високопродуктивної культури робочих місць «Great Place to Work» Майкл Буш каже: «Найкращі роботодавці надають працівникам інструменти, необхідні для досягнення успіху». Замість цілеспрямованого пошуку розваг ми шукаємо можливості та інструменти, які дозволять нам творити і досягати цілей, а саме: технології та середовище.
Хоча мілленіали і покоління Z «обтяжені» репутацією мисливців за «новими можливостями», компаніям не так складно підтримувати лояльність. Варто розуміти, що новому поколінню співробітників не настільки важливі комп'ютерні ігри щоп'ятниці або «компліменти» у вигляді піци на сніданок. Нам дійсно необхідно усвідомлювати, що менеджер підтримує зусилля та прагнення бути кращими. Ось чому правильні технології і надихаюча атмосфера - це секретний спосіб утримати нас та мотивувати працювати далі. Це доводить, що компанії, в яких працюють мілленіали і покоління Z, дійсно вірять у працівників та впевнені, що надані їм можливості будуть реалізовані і принесуть високі результати.
Технології
Це може звучати банально, але пристрої, які ми використовуємо в роботі, мають бути мобільними, сучасними і з доступом до мережі з будь-якого місця. І це потрібно не «про всяк випадок». Це є наслідком тісного зв'язку між кар'єрою та особистим життям. Адже ми не уявляємо, як це - зануритися в роботу та демонструвати кращі результати, якщо на роботі ти користуєшся пристроєм гіршим, ніж удома. Мобільний зв'язок - це імпульс, а ніщо так не уповільнює імпульс, як застарілий гаджет або несправний інтернет.
З досвіду роботи в декількох фірмах (великих і малих) можу сказати, що про здоров'я компанії свідчить те, як в ній зустрічають новеньких у перший день. Я працювала в організаціях, що надають співробітникам ноутбуки та можливість працювати поза офісом. І помітила, що в таких умовах моя продуктивність тільки росла. Адже до цього мені довелося працювати в компанії, де мова не йшла про віддалену роботу, а технічні пристрої не могли швидко впоратися із завданнями та знижували продуктивність. Я впевнена, що роботодавцям варто серйозно підходити до вибору робочих пристроїв, які задовольнятимуть потреби кожного покоління. Наприклад, саме для мілленіалів був створений гаджет від компанії Lenovo - ThinkBook. Стриманий і стильний зовні, цей ноутбук стане справжнім помічником на ділових зустрічах. А завдяки його автономності власники зможуть досягати своїх KPI, де б вони не працювали: в офісі або в затишному кафе.
Провідні компанії вже усвідомили: щоб сконцентруватися та зробити вагомий внесок в їх області, і командам, і окремим людям потрібні технології, які сприяють, а не заважають творчості. І, як виявилося, ця формула працює не лише у випадку мілленіалів та покоління Z. «Розумні» технології допомагають реалізувати місію компанії та сприяють її процвітанню. Вони можуть принести користь всім працівникам організації, а не тільки новому поколінню, і саме це стимулює зміни.
Середовище
Правильні інструменти формують правильний робочій простір навколо. Щоб створити ідеальне середовище, слід давати працівникам право вибору і можливість бути гнучким. Це сприяє людському спілкуванню та зберігає спокій у колективі. Раніше популярна модель офісу в форматі «open space» тепер сприймається як застаріла. Тому мілленіали і покоління Z вже не хочуть працювати у таких умовах. Вже нікого не здивуєш тим, що генеральний директор ділить кабінет із торговим агентом. Тепер ми всі розуміємо, чого хочемо - ефективно виконувати свою роботу.
Секрет не в тому, щоб різко відмовитися від «open space» на користь закритих кабінетів. Нам слід знайти потрібний молодому поколінню баланс: простір, який допомагає сконцентруватися, налаштуватися на тиху цілеспрямовану роботу, а також зручно взаємодіяти з командою. Крім того, в компаніях починають розуміти, що атмосфера, освітлення і навіть температура можуть істотно вплинути на продуктивність.
Критики інвестування в робочі місця часто підкреслюють прагнення наступного покоління до гнучкого графіку, щедрим оплачуваним відпусткам та можливості віддаленої роботи. Вони кажуть, що традиційний офіс неможливо відродити. Насправді все навпаки: 72% респондентів відчувають потребу спілкуватися з колегами в офісі.
Еліна Кардет з глобальної міжнародної компанії «Perkins and Will», яка займається архітектурою і дизайном, каже: «Хороші місця, наповнені передовими технологіями, які полегшують роботу, можуть заохочувати віддалених співробітників приходити в офіс». Можливість працювати віддалено колись була вагомою перевагою у списку пропозицій компанії, але зараз це лише один з компонентів цілісного і здорового підходу до роботи.
У 2020 році компанії, які зможуть адаптуватися до гнучкого стилю роботи та забезпечити співробітників передовими пристроями, досягнуть успіху. Ці критичні елементи є фундаментом того, що шукають мілленіали і покоління Z. Успішні компанії, безсумнівно, звертають на це увагу. Культура праці кардинально змінюється, і те, що ми бачимо, - це щире бажання працювати якісно. Можливо, разом з піцою на сніданок.
Комментарии