Якою ти була дитиною?
Я була слухняною дитиною, цікавилася різними напрямками творчості і спорту - кілька років займалася гімнастикою, пізніше - бальними танцями. Також займалася малюванням та дуріла після школи з подругами. Наприклад, у нас була гра - Бачу, ми бігали навколо пам'ятника Лесі Українки на Печерську, і інтерес був у тому, хто кого перший побачить. Також тоді лише з'являлися комп'ютери і я любила сидіти в інтернеті на всяких дитячих сайтах, на кшталт Діснея або онлайн-школи Хогвартса.
Як це ти створила свій перший сайт у 12 років?
У той час були популярні онлайн щоденники, я була зареєстрована на одному з таких diary.ru. Там у нас була своя тусовка, в якій всі були один на одного підписані і коментували пости один одного. По суті, це був інстаграм до інстаграма. Найпрогресивніші створювали свої щоденники самостійно, в числі таких людей була і я. Але адже я хотіла виділитися, я була в числі таких людей, почала вивчати HTML-код та лазила по іншим таким сайтам в пошуках нових ідей та копіювала цікаві фрагменти собі на сайт. Так у мене, пам'ятаю, з'явився плаваючій годинник, який рухався за курсором. Зараз би це виглядало досить безглуздо, але тоді було дуже прогресивно. І тоді ж я почала займатися базовим просуванням для нарощування трафіку на ці сайти - коментувала інші такі ж блоги, заводила зв'язки.
Розкажи про свій кар'єрний шлях: від першої роботи і до власного проекту.
На свою справжню першу роботу я потрапила на наступний день після випускного, і це була IT компанія, яка просувала свої продукти на ринок США. Там я була лінкбілдером - моя задача полягала в контактуванні інших блогів з метою отримати публікації на наш сайт, оптимізувала сайти, тобто повернулася до того, чим займалася у 12 років, але за гроші. Потім стала менеджером SEO проектів у іншій компанії, однак все ж хотіла працювати на себе. Так я стала фрілансером, і за деякий час вже почала працювати зі своєю командою.
Чому вирішила запустити SearchEva? І чому так красиво назвала проект?
Робота з командою допомагає розширити спектр послуг, що надаються. І таким чином покращувати якість, а можливо і кількість клієнтів. Назва прийшла, коли на одній з бізнес-конференцій спікер пожартував про те, що коли жінка-підприємець заробляє перші гроші, вона витратить їх на речі, замість реінвестицій. Мене цей жарт вразив своєю тупістю, в той же час я подумала що в SEO на той момент було мало відомих дівчат, хоча я не бачила на це об'єктивних причин. Тому Search - відповідає за пошук, а Eva - за ім'я "першої" жінки. У роботі я не поділяю співробітників на м/ж, а дивлюся на результативність та інші важливі якості.
Чим проект виділяється серед конкурентів? Серед CEO-фахівців мало жінок. Чи не стикалася ти з сексизмом у професії?
Ми працюємо з SaaS агентствами на ринку США. Адже у нас бутиковий підхід до просування, в роботі зазвичай 2-4 проекти і це дає можливість глибокого занурення у клієнтський проект. Через те, що у нас вузька спеціалізація, конкуренція особливо впливає, адже риби (сайтів) в морі (інтернеті) багато. І, як я раніше казала, жінок в CEO мало, але я не бачу на це об'єктивних причин, як і не стикалася із сексизмом по відношенню до себе. Робота ведеться в інтернеті, тут, як і в будь-яких інших нормальних бізнес-відносинах, дивляться на результат і професіоналізм. Тому, на мій погляд, в інтернеті не важливо, чоловік, жінка ти чи трансгендер, за підсумком, цінується те, що ти можеш робити і робиш.
Останні роки усі говорять, що CEO вмирає. Як ти ставишся до цього твердження? Що можеш заперечити?
Судячи з чуток, СЕО почало вмирати в той же день, коли народилося, але все ніяк не помре. Так, змінюються алгоритми гугла, і підходи до просування сайтів, які діяли два роки тому, можуть не працювати зараз. Але в той же час, з'являються нові тренди, питання в тому, чи готові люди, які займаються сео, змінюватися самі. На мою думку, хороше просування сайтів зараз дуже перегукується з піаром, принаймні в тій ніші, в якій працюємо ми.
Чому ти вирішила написати книгу? Про що вона і кому буде корисна?
Коли я займалася питанням побудови своєї продуктової онлайн компанії, зрозуміла, що люди, зацікавлені в цьому бізнесі, починають досліджувати цю сферу. Вони наштовхуються на безліч різних галузей світу SaaS, тобто на автоматизацію маркетингу, генерація лідів, створення MVP. Це невідомі області для недосвідченої людини. І без розуміння загальної картини вони не приносять такої цінності, як могли б. Так з'явилася ідея написати книгу, яка буде вести читачів через всі етапи будівництва і просування SaaS - від пошуку ідеї до реалізації та ведення бізнесу.
Цільовими ринками книги є:
- люди з маркетинговим бекграундом без досвіду розробки додатків, які хочуть мати власний бізнес-продукт;
- програмісти, які знають, як писати код, але не знають маркетингового боку бізнесу та як працює система;
- люди, які зацікавлені у побудові такого бізнесу, але не мають ніякої революційної ідеї або інвесторів.
Комментарии